فیلم Good Boy محصول IFC با بازی سگ ستارهی فیلم، ایندی (Indy)، در دومین هفتهی اکران خود عملکرد درخشانی داشت. این تریلر ترسناک با محوریت یک خانهی تسخیرشده از نگاه یک سگ، با فروش ۱.۳۶ میلیون دلار در سه روز و ۱.۶ میلیون دلار در چهار روز، توانست مجموع فروش خود را به ۵.۱ میلیون دلار برساند و همچنان در میان ۱۰ فیلم پرفروش هفته باقی بماند.
این فیلم دومین بهترین عملکرد هفتهی دوم در تاریخ IFC پس از Late Night With The Devil (2024) محسوب میشود و مسیر موفقیتش در گیشه برای اثری کمهزینه، بسیار امیدوارکننده است. Good Boy که در هفتهی اول در جایگاه نهم جدول بود، این آخر هفته نیز رتبهی دهم را حفظ کرد. در سایت Rotten Tomatoes، فیلم با ۹۰٪ امتیاز منتقدان و ۸۳٪ رضایت تماشاگران، گواه محبوبیت گستردهی خود را بهدست آورده است.
نکته جالب این است که IFC در ابتدا قصد داشت اکران محدودی برای فیلم در سرویس Shudder داشته باشد، اما پس از آنکه تریلر و پوستر فیلم در تابستان بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید آنلاین گرفت، تصمیم به اکران گسترده و تبلیغات بزرگتر گرفت.
این فیلم اولین تجربهی کارگردانی بن لیونبرگ (Ben Leonberg) است که در جشنوارهی SXSW نیز به نمایش درآمد و ایندی، سگ فیلم، موفق به کسب جایزهی ویژهی «Howl of Fame» برای بهترین بازیگری حیوانی شد.
معرفی فیلم Good Boy

Good Boy تریلری ماورایی و روانشناختی است که داستانش از زاویه دید یک سگ روایت میشود. این اثر دربارهی خانوادهای است که به خانهای جدید نقل مکان میکنند و سگ خانگیشان، “ایندی”، متوجه میشود نیروهایی در تاریکی خانه در حال رخنه هستند — نیروهایی که انسانها نمیبینند، اما حیوانات حسشان میکنند.
فیلم در ظاهر دربارهی وفاداری یک سگ است، اما در عمق خود به مفاهیمی چون وفاداری کور، ترس، تنهایی و غرایز حیوانی انسان میپردازد. بازی درخشان سگ بازیگر، Indy، چنان مورد توجه قرار گرفت که در جشنواره SXSW برندهی جایزهی «Howl of Fame» برای بهترین اجرای حیوانی شد.
فیلم نخستین تجربهی کارگردانی بن لیونبرگ است؛ کارگردانی که سابقهی ساخت تیزر و ویدیوهای کوتاه ترسناک دارد و حالا با همین فیلم نشان داده که میتواند در مرز بین وحشت، طنز تلخ و احساسات انسانی حرکت کند.
معرفی IFC Films

IFC Films یکی از زیرمجموعههای IFC Entertainment Group و بخشی از AMC Networks است؛ کمپانیای که سالهاست به پخش فیلمهای مستقل، آثار ژانری خاص و تولیدات متفاوت شهرت دارد.
از موفقترین آثار اخیر IFC میتوان به Late Night With The Devil (2024) و The Wretched اشاره کرد.
IFC معمولاً فیلمهای خود را ابتدا از طریق پلتفرم Shudder یا اکران محدود عرضه میکند، اما در مورد Good Boy، پس از استقبال گسترده از تریلر و پوستر فیلم (با بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید آنلاین) تصمیم گرفت استراتژیاش را تغییر دهد و فیلم را به اکران سراسری بفرستد — تصمیمی که حالا نتیجه داده است.
عملکرد گیشه
در دومین هفتهی اکران، Good Boy در ۱,۶۵۰ سالن روی پرده رفت و با فروش ۱.۳۶ میلیون دلار در سه روز و ۱.۶ میلیون دلار در چهار روز، مجموع فروش خود را به ۵.۱ میلیون دلار رساند.
این عملکرد، دومین بهترین نگهداشت گیشه در تاریخ IFC بعد از Late Night With The Devil محسوب میشود.
فیلم در Rotten Tomatoes با ۹۰٪ امتیاز منتقدان و ۸۳٪ رضایت تماشاگران، نهتنها از نظر فروش، بلکه از دیدگاه کیفیت نیز موفق عمل کرده است.
منتقدان این فیلم را «ترکیبی از وحشت کلاسیک و دیدگاه تازهای از تجربهی حیوانی نسبت به شر» توصیف کردهاند؛ تجربهای که میتواند راه را برای زیرژانر جدیدی از سینمای ترسناک باز کند.
دیگر فیلمهای مستقل هفته
- Kiss of the Spider Woman از Roadside Attractions با بازی جنیفر لوپز و کارگردانی بیل کاندون، در ۱٬۳۳۰ سالن سینما اکران شد و با فروش ۹۱۸ هزار دلار افتتاح خوبی را ثبت کرد.
- After The Hunt ساختهی لوکا گوادانینو با بازی جولیا رابرتس، در تنها ۶ سالن (نیویورک و لسآنجلس) به فروش ۱۵۴ هزار دلار دست یافت؛ میانگین ۲۵.۷ هزار دلار در هر سالن – عملکردی قابلتوجه پیش از اکران گسترده هفتهی آینده.
- If I Had Legs I’d Kick You از A234 با بازی رز بیرن (برندهی خرس نقرهای ونیز) در چهار سالن افتتاح شد و با ۸۹ هزار دلار فروش و میانگین ۲۲.۳ هزار دلار در هر سالن توانست توجه منتقدان را جلب کند (با امتیاز ۹۴٪ در Rotten Tomatoes).
- Urchin ساختهی جیسون هلرستاین نیز با فروش ۴۲.۲ هزار دلار در سه سالن افتتاح شد و قرار است از ۱۷ اکتبر در بیش از ۱۰۰ سالن اکران گستردهتری داشته باشد.
- مستند Orwell: 2+2=5 از رائول پک در هفتهی دوم اکران خود و با گسترش به ۵۶ سالن، ۱۰۰ هزار دلار فروش سهروزه و ۱۴۱ هزار دلار مجموع فروش کل را به ثبت رساند.
تحلیل و جمعبندی Good Boy
موفقیت Good Boy نشان میدهد که سینمای مستقل آمریکا هنوز میتواند با خلاقیت، فراتر از بودجه عمل کند. در حالیکه بلاکباسترهای پرهزینه در گیشه نوسان دارند، فیلمی کوچک با محوریت یک سگ و داستانی روانشناسانه میتواند توجه منتقدان، تماشاگران و فضای مجازی را همزمان جلب کند.
در واقع، این فیلم ثابت کرد که در عصر هوش مصنوعی و جلوههای ویژه، هنوز احساسات ساده، وفاداری و ترسهای ابتدایی انسان میتوانند مخاطب را تکان دهند.
اگر روند فروش ادامه پیدا کند، احتمال دارد Good Boy به یکی از پرفروشترین فیلمهای مستقل سال ۲۰۲5 تبدیل شود — موفقیتی که برای IFC معنایی دوچندان دارد.
پرسشهای متداول
۱. آیا فیلم Good Boy بر اساس داستان واقعی ساخته شده است؟
خیر، اما الهامگرفته از چند داستان شهری و افسانههای مرتبط با درک حیوانات از ارواح است.
۲. آیا فیلم ترسناک است یا بیشتر درام روانشناختی؟
ترکیبی از هر دو. فیلم فضای ترسناک دارد اما تمرکزش بر احساسات و وفاداری حیوان است نه صرفاً وحشت کلاسیک.
۳. فیلم را کجا میتوان دید؟
فیلم در حال حاضر در سینماهای آمریکاست و پس از پایان اکران، از طریق پلتفرم Shudder منتشر خواهد شد.
۴. آیا Indy واقعاً سگ کارگردان است؟
بله، Indy سگ شخصی بن لیونبرگ است و حضورش در فیلم از ابتدا برنامهریزی نشده بود؛ اما پس از تست اولیه، تیم تولید تصمیم گرفت نقش اصلی را به او بسپارد.
۵. آیا Good Boy دنباله یا ادامهای خواهد داشت؟
در حال حاضر هیچ دنبالهای تأیید نشده است، اما با توجه به موفقیت فیلم، IFC احتمال ساخت قسمت دوم را رد نکرده است.
منبع : deadline